5 motive pentru a lua micul dejun

Micul dejun și importanța sa
Micul dejun și importanța sa

Micul dejun te ajută să beneficiezi de elementele nutritive esențiale pentru funcționarea unui organism sănătos.

De ce este micul dejun atât de important?
Iar dacă este important, de ce atât de mulți oameni, fie adulți, fie copii, pleacă de acasă dimineața fără să ia micul dejun?

Poate că te grăbești și nu poți să încropești un mic dejun, poate că te gândești că, dacă nu iei micul dejun, vei pierde în greutate sau că nu are importanță, vei mânca mai târziu o masă care să acopere și micul dejun pierdut…
Adevărul este că a omite să iei micul dejun poate să rezulte în efecte foarte negative asupra sănătății.
Prin urmare, de ce este important micul dejun și cum poți fi sigur că beneficiezi de o masă sănătoasă și consistentă în fiecare dimineață?

Micul dejun ar trebui să fie principala sursă de elemente nutritive

A mânca un mic dejun consistent te poate ajuta să obții necesarul zilnic de elemente nutritive benefice pentru sănătatea ta. Studiile arată că acei copii care au mâncat micul dejun au de la 20 de procente până la 60 de procente un nivel mai ridicat de fier, vitaminele B și vitamina D decât cei care au omis să ia micul dejun.

Mai jos descoperă cinci motive pentru care micul dejun este important!

Problemele asociate cu faptul că nu se ia micul dejun dimineața sunt foarte răspândite.
Dacă omiți să iei micul dejun, îți vei supune sănătatea unui risc.
A nu lua micul dejun poate:

  1. Crește riscul pentru bolile de inimă. A omite să iei micul dejun este asociat cu creșterea riscului pentru obezitate, sindrom metabolic, trigliceride crescute, nivel crescut de colesterol, toate reprezentând factori de risc pentru bolile cardiovasculare la copii. Un studiu mai amplu realizat pe 20.000 de bărbați timp de 16 ani a constatat că aceia care nu luau micul dejun dimineața erau cu 27% mai predispuși să dezvolte boli cardiace coronariene.
  2. Conduce la creșterea greutății. Într-un studiu realizat, având ca subiecți mii de copii și adolescenți, cei care omiteau să ia micul dejun aveau indicele de masă corporală mai crescut decât cei care mâncau micul dejun regulat. Exista și o rată de obezitate crescută printre cei care omiteau să mănânce micul dejun. Într-un studiu, oameni care și-au extras cantitatea de energie din faptul că au mâncat micul dejun aveau o greutate mai mică decât cei care și-au extras energia luând o masă în timpul zilei.
  3. Reducerea abilităților cognitive și a performanțelor academice la copii. Copiii care mănâncă în mod regulat micul dejun au IQ-uri mai mari decât cei care mănâncă doar ocazional micul dejun. A consuma regulat micul dejun se asociază cu un comportament mai bun la școală și o performanță academică mai bună, inclusiv note mai bune și rezultate mai bune. Programele de mic dejun la școală, unde copiii primesc micul dejun gratuit înainte de școală, se asociază și cu rezultate academice pozitive.
  4. Creșterea riscului de diabet zaharat. Există un număr mare de dovezi care arată că faptul de a mânca micul dejun în mod regulat te protejează împotriva diabetului de tip 2. O analiză importantă a mai multor studii a constatat că persoanele care renunță la micul dejun au șanse de 15% până la 21% mai mari să dezvolte diabet de tip 2 în comparație cu persoanele care consumă micul dejun în mod regulat.
  5. Îți afectează sănătatea oaselor. Faptul de a mânca micul dejun îți va proteja oasele. Într-un studiu realizat pe studenții japonezi bărbați ai Facultății de Medicină, care nu luau micul dejun, s-a identificat o pierdere a densității oaselor.

 

Gustări sănătoase și idei ușoare pentru micul dejun

Chiar dacă nu ai timp dimineața, este foarte important să mănânci un mic dejun sănătos. Dacă este necesar (și ești acasă, și nu la hotel), trezește-te puțin mai devreme dimineața ca să ai timp să pregătești mâncarea (sau chiar mai bine pregătește-o în seara dinainte pentru a face ca micul dejun să fie foarte simplu și rapid). Câteva exemple de mic dejun ușor ar fi: mâncare de ovăz, iaurt amestecat cu fructe de pădure congelate, clătite, cereale (orz, quinoa), salată cu diferite legume, ou fiert, brânzeturi, ca să nu mai vorbim de cazul în care ești cazat(ă) la hotel cu mic dejun inclus…

Limitele sunt date doar de propria imaginație!


Hotel Ambasador, cu ale sale 4 stele și situat în centrul Bucureștiului îți oferă (probabil) unul dintre cele mai consistente propuneri de mic dejun! Poți încerca și tu, indiferent dacă ne ești oaspete sau simplu vizitator!
Vă dorim poftă bună 😉

Echipa Hotel Ambasador