Ce ar trebui să mâncăm vara?

ce ar trebui sa mancam vara

Vara ne confruntăm cu un efort de adaptare a organismului la temperaturile ridicate, așadar, există un motiv în plus de epuizare fizică și psihică. Pentru a facilita adaptarea organismului la vremurile toride trebuie să fim atenți la mai multe aspecte, dar în principal la ceea ce mâncăm. Organismul uman poate să facă față unui efort susținut de adaptare la căldură dacă respectă niște reguli alimentare.  

 

Primul element al unei nutriții adecvate este hidratarea. Hidratarea nu înseamnă că trebuie să vă procurați necesarul hidric doar bând apă, care într-adevăr trebuie băută într-o cantitate mai mare, peste 2 litri pe zi, ci și din legume și fructe care sunt o cale excelentă de a vă hidrata. Apa din fructe și legume va veni împreună cu glucidele cu descărcare lentă care vor crește treptat glicemia din sânge și vor face ca pancreasul să funcționeze normal, și de asemenea creierul, consumator de glucoză, să fie hrănit. Fructele și legumele și legumele asigură și o cantitate optimă de săruri foarte importante în procesul hidratării. Recomandarea ar fi consumul a maximum 500 de grame de fructe pe zi și o cantitate considerabilă de legume cum ar fi: roșiile, castraveții, dovleceii, ardeii, vinetele, ciupercile, conopida, fasole verde etc. Fructele pot fi și ele diverse: pepeni verzi și galbeni, mere, pere, căpșuni, lămâi, kiwi etc.

 

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Dacă în zilele toride veți consuma un mic dejun prea sărac substanțele nutritive vor fi dirijate către ficat pentru acomodarea organismului la căldură ceea ce va duce la o scădere drastică a glicemiei în apropierea prânzului, așadar, a unei stări accentuate de oboseală. Pentru a evita starea de epuizare fizică și psihică este recomandat să consumăm alimente cu o valoare calorică între ⅓ și ¼ din necesarul zilnic pe care îl are organismul, bineînțeles, în raport cu vârsta, sexul, înălțimea și greutatea.

 

Pentru femei, micul dejun se recomandă să conțină ¼ din caloriile necesare zilnic care să fie obținute din lapte degresat, brânză ușor sărată, mezeluri de curcan sau pui și puțină miere.

Pentru bărbați micul dejun trebuie să conțină ⅓ din caloriile necesare zilnic, și ei ar trebui să consume alimente sănătoase și nu grase, cum ar fi carne slabă (de curcan sau pui), lactate fermentate, fructe.

Ce ar trebui să se evite sunt ouăle prăjite, mezelurile cu grad mare de procesare, dulciurile în exces, băuturile foarte dulci sau carbogazoase, și nu se recomandă cafeaua înainte de masă sau imediat după masă – fiind bine să treacă ceva timp după servirea mesei.

 

Micul dejun din cadrul Hotel Ambasador este un exemplu excelent de echilibru între toate alimentele de care aveți nevoie pentru un bun start al zilei, hotelul nostru de patru stele servind micul dejun în general între orele 7 si 10 dimineața. Pentru ”gurmanzi” avem însă și o serie de preparate care să vă încânte papilele gustative, echilibrate de multe fructe și legume 🙂

 

Legat de masa de prânz, aceasta este esențială dacă doriți să vă mențineți activi. Ce este bine să aveți în vedere este ora la care luați prânzul. Se recomandă ca prânzul să se servească la ore fixe după 5 sau 6 ore de la servirea micului dejun, în caz contrar, vă veți suprasolicita organismul și veți avea o stare de somnolență și oboseală. Ce ați putea consuma la prânz în zilele caniculare este o masă bogată constituită din salate, fructe, supă de legume, legume la grătar, pui sau pește la grătar. Evitați sosurile grase și carnea de porc în exces.

 

Cina este important să fie luată cu 2 sau 3 ore înainte de culcare. Pentru ca următoarea zi să avem un plus de energie, trebuie să fim atenți și ce anume consumăm la cină. Ea trebuie să conțină cu preponderență alimente vegetale în porții mici cum ar fi legume gătite la abur și un piept de pui gătit în același mod, o salată de crudități. De ce este important să mâncăm legume? Fiindcă celuloza din legume ne va ajuta să avem un tranzit intestinal normal și să eliminăm toxinele.

Zicala care spune că dimineața ar trebui să mâncăm ca un rege/regină, la prânz – ca un prinț / prințesă, iar seara ca un cerșetor este bine de reținut. Cu cât mai puțin mâncăm seara, cu atât este mai bine pentru organism, ca și el să fie în repaus pe timpul nopții, și nu să se ocupe cu digestia multor alimente grele.

 

Încheiem acest articol cu nevoia de mișcare. Este primordial să faceți mișcare, mai ales că vremea este frumoasă, parcurile sunt atrăgătoare. Dacă nu doriți să alergați, o plimbare pe jos de 20-30 minute este suficientă să vă mențineți în formă și energici. Faceți mișcare de două ori pe zi dacă vă permite timpul, atât dimineața devreme când soarele nu este puternic, cât și seara la apus, vă va ajuta să vă eliberați de stres, de toxine și să vă încărcați cu o energie pozitivă care vă va păstra activi și eficienți în acest anotimp călduros.

 

Pentru toți oaspeții Hotel Ambasador avem o sală de fitness cu tot ceea ce aveți nevoie pentru un antrenament care să vă pună inima în mișcare, putând efectua atât exerciții cardio dar și exerciții de forță. La final o saună uscată ori una umedă este un mod excelent de a încheia antrenamentul.

Echipa Hotel Ambasador