Ce semnifică, pe scurt, stelele unui hotel

Ce inseamna un hotel de 4 stele?
Ce inseamna un hotel de 4 stele?

Când mergi într-o vacanță sau călătorie de afaceri îți dorești să te cazezi într-un hotel care să aibă cât mai multe stele. Ceea ce corespunde, cel puțin în perspectiva ta, unui nivel mai ridicat de confort, servicii și beneficii pe gustul tău. Un hotel de o stea îți oferă un nivel limitat de confort, în schimb un hotel de cinci stele îți oferă lux și excelență. Cu toate acestea, există posibilitatea unor inadvertențe deoarece uneori se întâmplă să te cazezi într-un hotel de trei stele care să fie mai bun decât unul de patru sau cinci stele sau să fie mai rău decât hotelurile cu același număr de stele. Care este motivul acestor inadvertențe? Motivul este acela că regulile, criteriile, după care este acordat numărul de stele variază în funcție de țară, regiune, sistemul de clasificare în care este evaluat. De asemenea, criteriile de evaluare ale hotelurilor pot varia în funcție de site și operator turistic.

 

În Europa există un sistem care are menirea să uniformizeze și să standardizeze clasificarea pe stele a hotelurilor. Acest sistem se numește HOTREC. Sistemul este valabil în 25 de țări printre care se află și România. În România, criteriile de clasificare a hotelurilor pe stele și a pensiunilor pe margarete respectă legislația în vigoare ce corespunde țărilor europene cu un turism dezvoltat, dar și recomandărilor Organizației Mondiale a Turismului cu privire la condițiile minime de clasificare.

 

Serviciile care ar trebui oferite de hoteluri în funcție de numărul de stele ar trebui să fie acestea: hotel o stea (rangul turist) – toate camerele au grup sanitar propriu, curățenie zilnică, televizor în cameră, mobilier, factură pentru servicii; hotel două stele (rangul standard) – pe lângă facilitățile oferite de hotelurile cu o stea sunt oferite mic dejun inclus în prețul cazării, lampă/veioză de citit la pat, gel de duș, prosoape și lenjerie în cameră, plata se poate face cu cardul; hotel trei stele (rangul confort) – recepție deschisă cel puțin 14 ore, personal bilingv, serviciu de bagaje, băutură oferită în cameră, telefon în cameră, acces internet, uscător de păr, loc pentru depozitarea bagajului, curățătorie, sistem de reclamații; hotel patru stele (rangul first class) – recepție deschisă cel puțin 18 ore, lobby cu bar, mic dejun și room service, minibar, fotoliu/ canapea în cameră, halat de baie și papuci la cerere, produse cosmetice în cameră și restaurant; hotel cinci stele (rangul deluxe) – recepție deschisă 24 de ore, staff care vorbește mai multe limbi, portar și parcare cu valet, concierge, sală de recepție, primire individuală pentru fiecare oaspete cu flori și un cadou în cameră, minibar, room service non-stop, presă de haine cu returnare într-o oră, serviciu de curățare a pantofilor.

 

În alte țări cum ar fi Marea Britanie există Asociația Automobilistică care se ocupă împreună cu alte asociații de turism naționale de clasificarea pe stele a hotelurilor. În Elveția, există Hotelleriesuisse, GastroSuisse care se ocupă de această evaluare. În SUA, Asociația Automobilistică din America acordă în loc de stele – diamante, cinci diamante reprezentând nivelul cel mai ridicat de confort și performanță. În Canada, asociațiile care evaluează sunt Canada Select și BC Hotel Association.

Standardizarea criteriilor de evaluare este o idee foarte pozitivă și utilă fiindcă dacă am avea o sumedenie de sisteme de evaluare turistul s-ar afla în imposibilitatea de a face o alegere convenabilă, iar așteptările s-ar putea să îi fie prea des înșelate. Cu toate acestea, reguliile sunt încalcate și avem hoteluri luxoase din Marițius care au șase stele sau Burj Al Arab din Dubai cu șapte stele.

 

Oficial însă, în Europa, există un singur hotel de șapte stele care se numește Galeria Șapte Stele din Milano. Galeria Șapte Stele este un complex de 7 apartamente de lux cu un tarif de 15 000 de euro pe noapte, pachetul include un bucătar personal și un majordom. În Franța, un hotel de cinci stele trebuie neapărat să includă servicii de masaj, iar în Marea Britanie este obligatoriu să includă ceaiul de după-amiază. În Spania, hotelurile pot obține cinci stele dacă au o baie (cadă și duș), telefon, aer condiționat, minibar și seif în cameră, încălzire centrală și lift.

Dacă vrei să faci cea mai bună alegere în materie de cazare, nu uita detaliile menționate în acest articol care te vor ajuta să îți faci o idee legată de nivelul de confort. 

 

Ideal ar fi de ales ca și criteriu cel mai bun raport calitate / preț și desigur – localizarea. Cum Hotel Ambasador este amplasat in imediata vecinătate a punctului zero al Bucureștiului și deține o clasificare de 4 stele, doar dumneavoastră – ca oaspete – puteți decide care este cea mai potrivită alegere 😉

Echipa Hotel Ambasador