Cum să devii matinal

Trezitul de dimineață adaugă luni întregi vieții

Am descoperit că trezitul dimineața este pentru cei mai multi oameni o provocare… De obicei ne place să zăbovim în pat, să amânăm alarma ceasului, somnul este mai dulce dimineața, prin urmare, cu greu părăsim patul. Însă trezitul de dimineață este o chestiune ce ține de disciplină și putem obține rezultatul de a fi matinali doar prin antrenament.
Fie că petreci un sejur la un hotel în București, că este un hotel de 4 stele sau o cazare de tip bed & breakfast, poți câștiga timp prețios pentru propria viață. Călător sau nu, merită de reținut.

Iată câteva sfaturi care ne vor ajuta să ne trezim mai devreme:

  1. Nu fă schimbări drastice: Începe să te trezești cu doar 15-30 minute înainte de momentul în care de obicei te trezeai. Obișnuiește-te cu această schimbare timp de câteva zile. Pe urmă, trezește-te mai devreme cu încă 15 minute și fă acest lucru treptat până îți atingi scopul.
  2. Mergi la culcare devreme: Poate că ești obișnuit să mergi târziu la culcare fiindcă te uiți la televizor sau navighezi pe internet. Însă făcând acest lucru și totuși făcând eforturi pentru a te trezi, te va face în timp să renunți la ceva, poate la trezitul devreme. În acest caz, te sfătuim să mergi mai devreme la culcare, chiar dacă nu crezi că vei adormi, și să citești o carte în timp ce ești în pat. Dacă într-adevăr ești obosit vei adormi mult repede decât ți-ai imaginat. În general hotelurile din București au majoritatea o veioză pe noptiera patului, ceea ce va face mai simplu acest lucru.
  3. Pune-ți ceasul deșteptător departe de pat: Dacă este aproape de pat, îl vei închide imediat sau vei amâna alarma. Niciodată să nu amâni alarma. Dacă este departe de pat, trebuie să te ridici din pat ca să îl oprești. Până o vei face, deja ești ridicat din pat și treaz. Trebuie doar să te ridici.
  4. Ieși din dormitor imediat ce ai anulat alarma: Nu îți îngădui să te întorci în pat. Obligă-te să ieși din cameră. Ideal este de a te spăla pe față cu apă rece, de cum te-ai trezit.
  5. Nu gândi prea mult: Nu îi permite creierului tău să te aducă din nou în pat, nu vei reuși niciodată dacă nu oprești aceste gânduri. Întoarcerea în pat nu ar trebui să fie o opțiune.
  6. Permite-ți excepțional să dormi mai mult: În ciuda ideii anterioare, din când în când este foarte bine să dormi mai mult, atât timp cât nu reprezintă o obișnuință. Poate o dată sau de două ori pe săptămână să fie suficient.
  7. Fă o recompensă din trezitul devreme dimineata: Da, la început poate să pară un efort, un lucru foarte greu de realizat, dar dacă vei face ceva plăcut din acest obicei, vei aștepta cu nerăbdare să te trezești. De exemplu, câteva recompense ar putea fi o cafea bună, un smoothie delicios, să privești răsăritul, să meditezi sau să citești o carte.
    La Hotel Ambasador, cere o cameră la etajele superioare cu vedere spre Ateneu (în limita disponibilității) și te vei bucura de o priveliște deosebită 😉
  8. Profită de timpul în plus pe care îl câștigi: Nu te trezi cu o oră sau două mai devreme pentru a-ți citi blogurile, doar dacă nu cumva acesta este un obiectiv principal al tău. Folosește-ți timpul să ai un început bun cum ar fi să pregătești micul dejun pentru familia ta (ori să fii servit, dacă ești oaspetele unui hotel), să faci sport, să meditezi sau să citești. Până la 6:30 deja faci mai mult decât majoritatea oamenilor în întreaga zi!
  9. Bucură-te de zorii zilei! Dacă împrejurările îți permit, ieși din casă și privește cerul cum se luminează. Este frumos, calm și plin de pace. Va deveni pentru tine cel mai bun moment al zilei. Trezitul devreme dimineața va fi o răsplată în sine.    

În luna aprilie, soarele răsare în București în jurul orei 6:30, activitatea de birou începe în general în jurul orei 9:00, așadar dacă reușești să câștigi măcar câte o oră pe zi, 5 zile pe săptămână, 220 zile pe an, înseamnă echivalentul a mai bine de  27 de zile de lucru de 8 ore… Practic am putea spune că câștigi o lună mai mult în fiecare an… dă de gândit…